maandag 16 juli 2012

Golfshop laten beoordelen

Golfshop laten beoordelen

Golfshops. Elke golfer heeft er mee te maken. Golfers komen er doorgaans voor gebruiksmaterialen zoals golfballen, golfhandschoentjes en dergelijke. Maar mensen gaan ook naar een golfshop voor een gedegen advies.
De extra kracht van een golfshop ligt dan ook vaak in de de uitstraling van de shop, de deskundigheid van het personeel en het aanbod dat men heeft.
Golfcritics beoordeelt een golfshop op een beproefde methode door middel van mysteryvisits. Geen studenten die dit doen als bijbaan maar professionals die vanuit consument-perspectief kunnen kijken en beoordelen.
Aan de hand van een vooraf opgestelde case waarin de gewenste doelen worden beschreven, wordt er een bezoek gebracht aan de winkel waarbij we onder andere de volgende punten worden bekeken:
Presentatie
Hoe ziet de winkel er uit. Dit begint buiten bij de etalage en hoe de winkel van buiten wordt gepresenteerd. Binnen kijken wij naar de orde en netheid van de opstelling en winkel in het algemeen, de routing door de winkel, onbewust visuele contactpunten met de klant en de sfeer.
Klantcontact
Bij het klantcontact wordt gekeken of de bezoeker bij binnenkomst open wordt begroet waarna er op basis van de case een verkoopgesprek volgt waarin al dan niet iets gekocht gaat worden. In dit gesprek wordt de deskundigheid van het personeel getoetst op productkennis en verkooptechnieken.
Na afloop wordt er op basis van het bezoek een algemeen verslag geplaatst op de website van Golfcritics en wordt er indien gewenst voor de winkel een adviesrapportage gemaakt.
Kent u of heeft u een golfshop die wij mogen beoordelen? Stuur dan een mail naar info@golfcritics.nl of vul het formulier in op onze contactpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten